Més informació [ Detall d'activitat

 
REC3030650   Instal·lació i configuració d'un Moodle de centre
2019-2020   Curs telemàtic (en línia asíncron). Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   1/7/2020 - 15/7/2020 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2020 - 01/07/2020
  
Descripció i   Metodologia:   El cus s'organitza és un curs extensiu, de 15 dies de durada, al final de la qual, els alumnes hauran d'haver entregat les activitats que conformaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant aquests dies, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne. El curs està destinat a persones que hagin utilitzat el Moodle com a professorat, que en tinguin la voluntat / responsabilitat de millorar-ne el funcionament. A més cal que no es tingui una visió restringida a la matèria pròpia del professorat sinó oberta al treball multidisciplinari.
  
Objectius   Aprendre a instal·lar localment la versió actual del Moodle, en entorns Windows i en entorns Linux
Conèixer i comparar la instal·lació “personal” de treball i investigació i la “productiva” d'aplicació en cursos reals.
Preparar una taula d'optimació en l'ús del Moodle (usuaris, feines de còpia de seguretat, ...)
En acabar el curs cada persona hauria de:
Tenir un coneixement d'estratègies i recursos aplicables a l'entorn;
Haver dissenyat l'“arquitectura” d'un curs complet plantejat en una de les tipologies que es presenten;
Conèixer aspectes de l'aplicació dels estàndards de formats d'activitats i recursos en entorns telemàtics (Scorm especialment);
Conèixer les eines accessòries del Moodle, programari auxiliar;
Ser capaç d'instal·lar i aplicar aportacions noves a l'entorn moodle (elements multimèdia, control, ...)
Ser capaç de manipular amb soltesa la gestió de cursos i d'usuaris en l'entorn;
Conèixer formes d'optimació de la gestió que un espai moodle necessita /pot obtenir
  
Continguts   Tema 1: Instal·lació del moodle. Indicacions per fer-ho en Windows i ubuntu

Tema 2: GESTIÓ: CURSOS, FITXERS I USUARIS
Tema 3: TEMES I IDIOMES AL MOODLE
Tema 4: BLOCS AL MOODLE
Tema 5: RECURSOS MULTIMÈDIA AL MOODLE
Tema 6: COMPLEMENTAR EL MOODLE
Tema 7: USUARIS ROLS I PERMISOS
Tema 8: Actualització del moodle i activació del servei del cron
Tema 9: MANUALS DE MOODLE
  
Observacions   Preu:60€, socis 45€
  
Formador/a   Carles Miró
  
Avaluació   Avaluació per temes, participació i seguiment:

1. S'avaluarà cada contingut amb les tasques trameses dins l'espai del propi Moodle.
2. A cada tema hi ha fòrums en què la participació obligatòria i és canal de comunicació obligat per tenir la certificació.
3. El seguiment del participant al llarg del curs determina l’entrega les activitats en els terminis establerts.
4. Es té molt en compte el seguiment constant de l’alumne i no només l’entrega de tot al final, per acreditar el curs.
5. L'avaluació dels participants es farà cada dos dies sobre les tasques diàries i participació als fòrums.
Hi ha unes tasques bàsiques d'objectius mínims que a assolir de manera suficient i necessària. L'alumne, al final del
curs haurà de:
Tema 1: Instal·lació del moodle. Indicacions per fer-ho en moodle i ubuntu
Tasca 1: Instal·lació del MOODLE
Tema 2: GESTIÓ: CURSOS, FITXERS I USUARIS
Tasca 2: Crear cursos i categories
Tasca 3: Fitxers en remot
Tasca 4: Càrrega màssiva
Tasca 5: Edita el perfil local
Criteri d’avaluació: Capacitat per a crear cursos i carregar usuaris.
Tema 3: TEMES I IDIOMES A MOODLE
Tasca 6: Temes
Tasca 7: Idiomes
Criteri d’avaluació: Capacitat per Afegir diferents temes i paquets d’idioma al moodle.
Tema 4: BLOCS AL MOODLE
Tasca 8: Blocs
Criteri d’avaluació: Capacitat per configurar la visualització dels blocs al moodle.

Tema 5: MULTIMÈDIA AL MOODLE
Tasca 9: preparació de blocs multimèdia
Tasca 10: qüestionari amb elements multimèdia
Criteri d’avaluació: Capacitat per Afegir diferents elements multimèdia al moodle.
Tema 8: COMPLEMENTAR EL MOODLE
Tasca 10: selecció i anàlisi de complements instal·lats
Criteri d’avaluació: Capacitat per Afegir diferents complements al moodle.
Tema 9: USUARIS ROLS I PERMISOS
Tasca 10: Creació de rols
Criteri d’avaluació: Capacitat per a crear rols al moodle.
Tema 10: Actualització del moodle i activació del servei del cron
Tasca 11: Actualitzar a l’última versió de moolde
Tasca 10: Configurar el cron de forma automàtica
Criteri d’avaluació: Capacitat per actualitzar el moodle i configurar el cron de forma automàtica
Tema 12: MANUALS DE MOODLE
  
Requisits de  certificació   L’ avaluació positiva de l'aprofitament òptim del curs serà sota els següents criteris:

1) Amb la realització i presentació d'un seguit d'activitats proposades com obligatòries, val a dir que també hi ha
activitats voluntàries que permeten al participant aprofundir més en els continguts del curs
2) Amb la intervenció en els fòrum. Es valorarà la intervenció regular i, en particular, les intervencions pensades i
raonades, resultat de la reflexió i del treball previ.
3) Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims
d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en el total de les activitats obligatòries proposades pel formador i que conformen el pla
d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de nivell no universitari de centres docents de Catalunya....
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/06/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).